تبلیغات
کلسترول
نویسندگان

رژیم غذایی

با داشتن یک رژیم کم کلسترول، خطر حمله و سکته قلبی را کاهش دهید.

استفاده از چربی‌های خوب مثل روغن زیتون می‌تواند به کنترل سطح کلسترول کمک کند.

انتخاب‌های هوشمندانه وتغییر در نوع چربی که مصرف می‌کنید باعث می‌شود کلسترول را تحت کنترل بگیرید‌.


ادامه مطلب

[ شنبه 18 بهمن 1393 ] [ 09:45 ق.ظ ] [ مدیر مجله ]
نظرات

چربی حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف و موادغذایی که موجب کاهش کلسترول LDL می‌شوند را جایگزین کنید .

بیمارانم همواره از من سوال می‌کنند، آیا مواد غذایی که موجب کاهش کلسترول LDL یا همان کلسترول مضر شود، وجود دارند. این همان چیزی است که کلسترول بد خوانده می‌شود و موجب لخته شدن پلاک‌های خون در جداره شریان‌های حیاتی شده، خطر حملات قلبی و سکته را افزایش می‌دهد. پاسخ من، مثبت است زیرا کلسترول بالا پیامدهایی از قبیل کروموزم‌های ناقص، مرض چاقی و عدم تحرک دربر خواهد داشت. به همین دلایل، واکنش همه افراد به تغییر رژیم غذایی یکسان نخواهد بود و در عین حال میزان کلسترول بهینه از فردی به فرد دیگر متفاوت است.  ‌

غالبا، میزان کلسترول بالا در نتیجه رژیم غذایی مملو از چربی‌های اشباع شده (به طور معمول، چربی‌های حیوانی‌ از قبیل گوشت گاو، کره، گوشت خوک و محصولات لبنی برگرفته از شیر) و چربی‌های اشباع نشده (که در غذاهای فرآوری شده و فست فودها یافت می‌شود) پدیدار می‌شود. حذف این مواد غذایی از رژیم غذایی اولین گام مفید در کاهش میزان کلسترول ناسالم است. سپس باید برخی یا تمام موادغذایی زیر را در رژیم خود جای دهید. اگر برای کاهش میزان کلسترول از دارو استفاده می‌کنید، تغییر رژیم غذایی کمک می‌کند که به داروی کمتری نیاز پیدا کنید، اما هرگز بدون مشورت با پزشک داروی کلسترول ( یا هرگونه داروی مخصوص بیماری قلبی) را کم نکرده یا قطع نکنید.


ادامه مطلب

[ شنبه 18 بهمن 1393 ] [ 09:37 ق.ظ ] [ مدیر مجله ]
نظرات
درباره وبلاگ

سایت های مفید
امار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :